[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ علی احمدپور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ناجا با بیان اینکه نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار حوزه مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: رسالت خبرنگاری در بحث انعکاس اخبار موضوعات مختلف بسیار مهم است زیرا اگر امروز آگاهی بخشی مردم در حوزه مواد مخدر افزایش پیدا کند منجر به کاهش مصرف این مواد می شود. 

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: افزایش و ارتقا امنیت جامعه مهم ترین هدف نیروی انتظامی در کشور است و در این راستا از هیج تلاشی دریغ نکرده و با توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد خواهد کرد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر اجرای برنامه های امنیتی و اطلاعاتی در راستای مبارزه با مواد مخدر افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر بر اساس ماموریت های ابلاغ شده برنامه هایی را در حوزه های اطلاعاتی و امنیتی انجام داده و در این راه با هیچ فردی مماشات ندارد. 

احمدپور با اشاره به کشف بیش از یک تن مواد مخدر در استان گیلان بیان کرد: بر اساس آمار در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر یک تن و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شیمیایی و صنعتی در استان گیلان کشف و ضبط شدند. 

وی یکی از معضلات استان گیلان را مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمایی دانست و گفت: متأسفانه در طی این مدت شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر شیمیایی و صنعتی بودیم. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر به سرلوحه امور در نیروی انتظامی مبدل شده است، افزود: در این مدت ۱۱ باند تهیه و توزیع در سطح استان شناسایی و ۶ هزار و ۷۰۰ نفر شناسایی و بازداشت شدند. 

احمدپور با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی شناسایی و دستگیری سرشکبه های توزیع مواد مخدر در گیلان تصریح کرد: یکی از اهداف پلیس، شناسایی سر شبکه تولید و توزیع مواد مخدر است زیرا تا زمانی که باندهای تولید شناسایی نشوند هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد. 

وی با اشاره به اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در گیلان بیان کرد: ۹۰۰ مرحله طرح های مختلف در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان برگزار شده که ماحصل آن کشف ۹۷۰ کیلوگرم مواد مخدر بوده است. 

رئیس پلیس با مواد مخدر استان گیلان با ابراز تاسف از حضور تعداد بیشمار معتادین متجاهر در سطح شهرستان های گیلان گفت: متأسفانه معتادین متجاهر، چهره شهر را مخدوش می کنند لذا در این مدت و به منظور پاکسازی معتادین متجاهر، حدود ۳۰۰ نفر از این افراد شناسایی شدند. 

احمدپور ظرفیت کنونی مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را جوابگو نیاز استان ندانست و افزود: ظرفیت مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان گیلان ۵۰ نفر است که بسیار کم می باشد لذا امیدوارم با تدابیر استانداری و فرماندهی انتظامی استان، مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در گیلان افزایش پیدا کند. 

وی با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان های پیشرو در حوزه پیشگیری از اعتیاد در کشور بوده است، گفت: نقش آموزش در حوزه کاهش مصرف مواد مخدر بسیار مهم است که این مهم در مراکز علمی و فرهنگی اجرا شده و نتیجه آن برتری استان گیلان در حوزه پیشگیری است. 

رئیس پلیس با مواد مخدر استان گیلان با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد در استان گیلان تصریح کرد: سن رسمی اعتیاد در استان گیلان از ۲۳ شروع می شود که بسیار جای تاسف دارد که بخش اعظمی از آنان در پارک و تفرجگاه ها وجود دارند لذا باید پارک های گیلان پاکسازی شده و نیروی انتظامی در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است. 

به گفته احمدپور ۶۰ درصد آقایان و ۷۰ درصد بانوان حاضر در زندان های گیلان مربوط با حوزه مواد مخدر می باشد که بخش اعظم آنان به دلیل مشکلات اقتصادی و خانوادگی است. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از یک هزار کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر یعنی افغانستان دارد، تصریح کرد: کشور افغانستان بزرگترین کشور تولید و توزیع کننده مواد مخدر در جهان است به طوری که بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می شود لذا باید امکانات لازم در اختیار نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مواد مخدر گیلان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان